CityChef 2020 – udviklingsforløb for detailhandlens ildsjæle

CityChef 2020 – udviklingsforløb for detailhandlens ildsjæle

Vær med fra starten, når Service Platform viderefører netværket CityChef 2020, og få greb om de radikale forandringer, der kan udvikle detailhandlen i din by.

Brænder du for en levende by gennem stærke detailoplevelser? Og vil du ikke gå glip af omsætningen fra det næste opsving? 

Så vær med i CityChef 2020 – et udviklingsforløb målrettet ildsjæle i detailhandlens lokale foreninger og initiativer. 

På CityChef 2020 får du og detailhandlen i din by viden om, hvordan nye digitale muligheder kan bruges til at skabe et levende handelsliv – både i byen og online. Forløbet giver dig et samlet overblik over udviklingstendenser, erfaringer fra nær og fjern og praktiske anvisninger til, hvordan du kommer i gang i din by og dens butikker.

Forskellige eksperter bringes i spil for at videregive metoder, værktøjer og cases, så du kan blive klædt bedre på til din rolle som citychef.

Vigtigst er dog at bringe netværket rigtigt i spil og skabe synergier byerne imellem. Derved kommer deltagerne til at stå stærkere og kan lære af hinandens styrker og initiativer.

Program

Tema 1: Kunderejsen & servicedesign (5. september kl. 10:00 – 16:00 i Randers)

Hvordan bygger man flere oplevelser og services, der strækker sig 360 grader rundt om kunden? Specialister i servicedesign og digitale kunderejser faciliterer diskussionen og konklusionerne.

Serviceindustrien vokser og vokser. Vi forbruger services konstant. Vi tjekker netbank på mobilen, bruger apps, bestiller varer over nettet, går i butikker osv. Herhjemme udgør serviceindustrien ca. 75% af bruttonationalproduktet. Det er et kæmpe marked, som kun vokser. Når kunderne samtidig bliver mere forbrugerbevidste, kræves der mere af din service, og det stiller større krav til, at du rammer dine kunders behov og forventninger.

Act2learn har i samarbejde med fire virksomheder udviklet Add Value – Kend din kunde – et spil, hvor du kommer igennem alle elementer af din serviceoplevelse. Du lærer dine kunder endnu bedre at kende og finder ud af, hvilke services du skal forbedre, om du tilbyder de rette services, samt hvilke services du kan skære fra, som ikke skaber øget værdi for dine kunder.

Cecilie Kobbelgaard er designkonsulent med speciale i service og står bag spillet Add Value. Hun har igennem en årrække arbejdet som oplægsholder, facilitator og innovationskonsulent. Cecilie Kobbelgaard ønsker at inspirere til nye perspektiver at anskue service på og at få virksomheder til at prioritere i deres arbejde med service. I mange tilfælde er det nemlig valget af serviceydelser og indsatser, der skærper oplevelsen, og får den til at stå klar i vores hukommelse som købere.


Tema 2: Platformsstrategi (10. oktober kl. 10:00 – 16:00 i Slagelse)

Som city er økonomien skrøbelig, så hvad er platformsstrategi, og hvordan finder man nye indtjeningskilder?

Den stigende digitalisering rummer både muligheder og udfordringer for virksomheder og organisationer – offentlige som private. Himmelstormende tech-baserede virksomheder som Amazon, Uber og Airbnb har tydeligt demonstreret værdien ved at organisere virksomheden som en platform. Men hvorfor ser vi disse platforme udbrede sig med sådan en hast i disse år, og hvad kan danske organisationer lære af de gode platformes organisering?

Dagen slutter med en detail-tur rundt i byen, hvor nogle af de mest succesfulde butikker fortæller, hvordan de arbejder, og hvilken opbakning de får fra city management.

Magnus Balslev Jensen er Seniorkonsulent i Tænketanken DEA og har gennem de sidste 7 år arbejdet i spændingsfeltet mellem uddannelse, forskning og innovation og har i særlig grad beskæftiget sig med den kollaborative økonomi, herunder deleøkonomi, crowdfunding og crowdsourcing. 


Tema 3: Facilitator – viden i praksis (28. november kl. 10:00 – 16:00 i Esbjerg eller Ålborg)

Facilitering og forandringsledelse – hvordan implementerer man ny viden?

Facilitering handler om at sætte andres viden i spil – at opstille rammerne for, at de involverede kan bidrage med den viden og de ideer, de ligger inde med. Hvordan kan I som citychefer bringe jeres viden i spil, så andre kan gå hjem og implementere og arbejde videre med den? Og hvordan får I sat andres viden i spil, så I i fællesskab opnår en større viden, der kan omsættes til konkrete handlinger og initiativer hos de enkelte deltagere? Det er noget af det, vi skal arbejde med på tema 3.

Dagen slutter med en detail-tur rundt i byen, hvor nogle af de mest succesfulde butikker fortæller, hvordan de arbejder, og hvilken opbakning de får fra city management.

Laura Møller er uddannet Cand. Merc. i strategi og ledelse, og har siden 2007 faciliteret et hav af udviklingsprocesser for offentlige og private virksomheder – store som små – samt foreninger og netværk. Derudover har hun siden 2010 ageret projektleder på udviklings- og innovationsprojekter, hvor mange af dem har haft fokus på at få involveret brugerne i processen. I begge tilfælde har det været hendes opgave at sætte andres viden og kompetencer i spil, så man kommer i mål med det bedst mulige resultat, og får skabt en værdi for de involverede personer og organisationer.


Tema 4: Hvem og hvad er CityChef 2020? (11. januar kl. 10:00 – 16:00 i Køge)

Hvem og hvad er Citychef 2020, og hvilken rolle skal netværket fylde i fremtiden? Trendforsker Anne Thomas faciliterer diskussionen og konklusionerne.

Få et hurtigt og underholdende overblik over fremtidens trends:

Map of the Future er et projekt hos Lifestyle & Design Cluster, der i samarbejde med trendforskere og spiludviklere har skabt et strategispil, der kan hjælpe ledere med at få overblik over væsentlige demografiske og teknologiske forandringer, og hvad de kan betyde for virksomhedens strategi. Spillet giver et helt nyt workshopformat. Når spillet spilles, får deltagerne lejlighed til på uforpligtende vis at diskutere og afprøve holdbarheden af virksomhedens kurs set i forhold til det fremtidige marked under forandring.

Dagen slutter med en detail-tur, hvor citychef Mette i Køge guider og fortæller om, hvordan de arbejder. 

Anne Thomas har igennem snart 20 år udpeget de vigtigste trends for en bred vifte af danske virksomheder. Om det er musikbranchen, finanssektoren eller detailhandlen, så har hendes fokus altid været på, hvordan forandringen i den moderne kunde afspejler sig i måden, vi driver forretning på.


Download program

Download program som pdf.


Pris og tilmelding

Bemærk at tilmelding til arrangementet er bindende, og du betaler for at deltage i alle fire møder. Du vil modtage en faktura fra Lifestyle & Design Cluster, hvis du ikke allerede har betalt online.


Læs også

CityChef2020-netværket har givet inspiration og viden til at udvikle detailhandlen

  • Sted
    Fire forskellige byer i Danmark
  • Tidspunkt
    Tirsdag, 5. september 2017 - 10:00 til Torsdag, 11. januar 2018 - 16:00
  • Pris
    4 500 kr.
    inkl. moms
  • Type
    Udviklingsforløb
  • Kontaktperson
    Heidi Svane Pedersen
    - heidi@ldcluster.com
  • Relevant for
    Citychefer, handelsstandsforeninger
  • Brancheområde
    Service i digital detail
  • Arrangører
    Innovationsnetværk Service Platform
Scroll to Top