Turisme er en vigtig branche for dansk erhvervsliv, men det er ikke kun turistbranchen som skal kende til hvordan man bygger et digitalt servicelag på sin nuværende forretningsmodel, mange andre branche ville også kunne også gavne af forståelsen for hvordan man servicere kunden før, under og efter en købsoplevelse. Forventningerne fra Kunder, gæster og besøgende ændrer sig og vokser i takt med denne udvikling, som især er påvirket af digitaliseringen. Så hvordan kan man imødekomme de nye forventninger, måske endda inden de opstår, og hvordan leverer man godt digitalt værtsskab.
14:00 Velkommen
14:10 Trendoplæg v. Jarle, Innovation Lab
14:40 Storydoing – Kan interaktiv markedsføring flytte kunder? v. Jacob Bjerring, Agency N'Fellows
15:10 pause
15:30 Innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi
16:00 Case
16:30 tak for i dag
Dato: 9. januar 2018 – Kl. 14:00 – 16:15
Sted: Erhvervsakademiet Lillebælt, Seebladsgade 1, 5000 Odense C
Pris: Gratis - No Show fee 500kr
Tilmeld her:https://podio.com/webforms/18107911/1216382
Livestreaming: https://www.facebook.com/digitalvaekstkultur/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCvDR-hLzEOBCqM-hfkLzPWQ
TREND: Oplev Innovation Lab leverer ved Jarle Kondrup et oplæg om fremtidens rejse- og turismetrends og de mange digitale muligheder, samt perspektiver og international inspiration til udvikling af nye services, oplevelser og forretningsmodeller. Jarle er trend og teknologi sparringspartner for hotel & restaurations brancheorganisationen HORESTA, ekstern oplægsholder på Leisure management studiet, keynote taler til Norwegian Digital Travel Conference 2017.
Invio - et innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi - hvad betyder der? Indlægget vil komme ind på udvikling af turisme- og oplevelseserhverv gennem mindre lokale netværk. En fortælling om, hvordan de små lokale netværk kan være en styrkende innovationsplatform for mindre virksomheders udvikling og for deres fælles brand. Hvordan kan virksomhederne bruge hinanden til at bliver stærkere og til at skabe ny interessante oplevelser og produkter, som gør både dem og lokalområdet mere interessant for udenforstående og for turister i al almindelighed. Derudover vil der blive en kort introduktion til en ny matchmaking platform som skal give bedre muligheder for at mindre turisme- og oplevelsesvirksomheder og teknologi udviklere kan møde hinanden og forstå, hvad de hver især har tilbyde hinanden.
Agency N’Fellows: Reklamer skal ikke længere blot høres og ses - de skal føles og skabe interaktion med målgruppen.
Tell your stories by doing, instead of talking – er grundstenen hos det kreative bureau Agency N’Fellows. Hør hvordan Storydoing skaber lovebrands ved at sætte forbrugeren i centrum i en digital verden med udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi. Få indsigt i værkstøjer, der skaber værdibaseret kommunikation og gør reklame til forretningsudvikling i øjenhøjde med forbrugeren.
Jacob Bjerring og Kirill Dmitrichenko er keynote talere og har begge arbejdet med Storydoping de seneste fem år i alle dele af værdikæden. De er eksterne foredragsholdere på Medie- og journalisthøjskolen og partnere i bureauet Agency N’Fellows.
Digital vækstkultur er et målrettet kompetenceudviklingsforløb til ledere og medarbejdere i små og mellemstore virksomheder, der er klar til at blive udfordret og udviklet digitalt. Udviklingsforløbet tager udgangspunkt i egen virksomhed og vil klæde dig på til at: Identificere og prioritere din virksomheds digitale udviklingspotentiale. Arbejde aktivt med at anvende de digitale muligheder i din virksomhed til at opnå øget vækst Bag Digital vækstkultur står Erhvervsstyrelsen og Den Europæiske Socialfond.