Kunstig intelligens i fremtidens kundeservice

Kunstig intelligens i fremtidens kundeservice

Vi byder indenfor til en eftermiddag med ekspertviden om, hvordan du kan forbedre din kundeservice ved hjælp af big data, kunstig intelligens og andre digitale værktøjer.

Vi vil give dig inspiration til, hvordan du kommer i gang med at gentænke din kundeservice til den digitale tidsalder.  

“I 2020 vil kunder klare 85% af deres henvendelser til kundesupport uden at interagere med et menneske”, [Gartner].

Al kontakt via hjemmeside, chatbot, sociale medier, telefon, email m.m. skal være personlig og tilpasset den enkeltes behov, ligesom informationer om produkter skal være relevante og ramme præcist for at fange forbrugerne. Kundesupport skal allerhelst være proaktiv og identificere problemerne (og gerne fikse dem), før kunden selv opdager problemet. Er kunden utilfreds, spredes det lynhurtigt på de sociale medier. Dette stiller helt nye krav til kundesupport!

Kunstig intelligens er hot inden for kundesupport

Heldigvis vrimler det med nye smarte løsninger og teknologier, der kan effektivisere og forbedre din kundeservice. Det helt hotte inden for kundesupport er kunstig intelligens (AI), der forventes drastisk at forandre måden, hvorpå man servicerer kunderne, ligesom det skaber nye forretningsmuligheder. I Gartners rapport svarer 89% af de adspurgte CEOs, at kundeservice er deres vigtigste konkurrenceparameter.

Disse muligheder vil vi gerne gøre tilgængelige for danske virksomheder, offentlige instanser og organisationer. Vi har derfor inviteret en række eksperter og virksomheder til at præsentere nogle af de nyeste og mest effektive værktøjer, der er til rådighed for at optimere og kvalitetssikre din kundesupport. Du bliver introduceret for konkrete koncepter og løsninger, der kan tages i brug med det samme. Hvordan sikrer man eksempelvis kortere svartider og en mere personlig support?

Besøg innovationsnetværk InfinITs hjemmeside, og læs mere om, hvad der er på dagens program.

Program

15.00-15.15     Velkommen og intro til AI og kundeservice
Stephen Alstrup, Professor på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU)
15.15-15.30   Kundesupport ved hjælp af AI – de mange fordele
Søren Dahlgaard, SupWiz
15.30-15.45   Kundesupport og NLP/AI
Anders Søgaard, Professor DIKU
15.45-15.55   Robotter og AI = fremtidens kundeservice
Stefan Andreasen, SmartRPA
15.55-16.10   Erfaring og visioner med AI og NLP til brugerservice
Søren Ahrensberg, Københavns Kommune
16.10-16.30   Kort pause
16.30-16.40   Danmarks største kundeservicevirksomheds vision for fremtiden
Jakob Sassersen, NNIT
16.40-16.50   200 supportere og brugen af AI
One.com
16.50-17.00   Den personlige kundeoplevelse – Personas vs. AI
Rikke Koch, Valtech
17.00-17.30   Paneldebat og QA fra deltagerne
17.30-18.30   Øl, vin og snacks
  • Sted
    Københavns Universitet, Frederiksberg Campus, Bülowsvej 17, 1870 Frederiksberg C
  • Tidspunkt
    Onsdag, 30. maj 2018 - 15:00 til 18:00
  • Pris
    Gratis
    Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig
  • Type
    Inspirationsmøde
  • Kontaktperson
    Lea Schick
    - lea.schick@alexandra.dk
  • Relevant for
  • Brancheområde
    Service i digital detail
    Service i industri og handel
  • Arrangører
    Datalogisk Institut, Københavns Universitet i samarbejde med Service Platform, InfinIT og ATV
Scroll to Top