Morgenmøde i København: Data & Design

Morgenmøde i København: Data & Design

Hvordan reagerer din virksomhed på at noget trender på de sociale medier? Har du den nødvendige information og de nødvendige processer til at reagere hurtigt? Og hvilke datakilder kan berige designprocessen?

Deltag i dette gå-hjem-møde og hør, hvordan du kommer tættere på kunden og udvider forretningen i det digitale univers.

I Berlin er start-up-virksomheden Lesara på 3 år vokset til 200 ansatte og 70.000 produkter. Virksomheden scouter internationale trends på tværs af mange datakilder. Når et salgspotentiale er spottet, kan de designe, fabrikere og levere til kunden på 10 dage. 

Big Data er mulighed for i real-time at kigge på tværs af mere komplekse sammenhænge og få indblik i segmentering og kundeadfærd på et langt mere præcist videngrundlag. Men hvor stor en forskel kan de teknologiske muligheder gøre for livsstils- og designbranchen? 

Program

På arrangementet kan du få et hurtigt indblik i nogle af de helt aktuelle trends inden for datadreven forretningsudvikling, designudvikling og innovation og møde andre virksomheder med interesse og erfaring på området. 

Kom og hør

  • Magasins CFO Peter Fabricius fortælle om, hvordan databaseret viden gennemsyrer organisationen og har optimeret alle arbejdsprocesser 
  • Trendforsker Anne Thomas fra Lifestyle & Design Cluster fremlægger konkrete eksempler på virksomheder, der har grebet mulighederne i datadrevet forretningsudvikling.

Pop-up tænketank

Lifestyle & Design Cluster har samlet en pop-up-tænketank, der har spottet gode nationale og internationale eksempler på, hvordan virksomheder inden for livsstils- og designbranchen i dag griber mulighederne an inden for anvendelse af data. Vi har undersøgt, hvordan dataanvendelse påvirker servicebaserede forretningsmodeller, viden om kunderne, optimering af værdikæden og samspillet mellem fysisk butik og onlinesalg. Formålet er at inspirere til konkrete veje, som du og din virksomhed kan satse på i anvendelsen af data og at invitere til dialog om udviklingsmuligheder og barrierer i branchen. 

Tænketanken består af Anne Thomas (Lifestyle and Design Cluster), Merete Carlson (Alexandra Instituttet), Esben Hardenberg (Moniker), Iben Højer Hansen (Dansk Design Center) og virksomhedsrepræsentanter fra FUTU og Ganni.

Mødet afholdes i samarbejde med Design Denmark.

  • Hvordan reagerer din virksomhed på at noget trender på de sociale medier? Har du den nødvendige information og de nødvendige processer til at reagere hurtigt? Og hvilke datakilder kan berige designprocessen?

    Deltag i dette gå-hjem-møde og hør, hvordan du kommer tættere på kunden og udvider forretningen i det digitale univers.

  • Sted
    IT Universitetet, Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S, Lokale: Scroll Bar
  • Tidspunkt
    Fredag, 25. november 2016 - 9:00 til 11:30
  • Pris
    Gratis
  • Type
    Go’ morgen-møde
  • Kontaktperson
    Merete Carlson
    - merete.carlson@alexandra.dk
  • Relevant for
    Virksomheder inden for livsstils- og designbranchen
  • Brancheområde
    Service i digital detail
  • Arrangører
Scroll to Top