Servicetransformation 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

Servicetransformation 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

Denne workshop er den anden ud af en række på 3 workshops, som tager fat på mulighederne for servicetransformation i virksomhederne  – og hvordan hhv. teknologien, kunderne og kulturen er af betydning for den samlede værdiskabelse.

De tre workshops har nedenstående temaer, og du kan deltage i én eller flere workshops alt efter interesse. Vi anbefaler dog, at du har været med på mindst én workshop for at kunne deltage i workshop 3.


Workshop 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

Workshop 2 handler om, hvordan virksomheder kan udvikle og tilrette deres produkter eller services, så de rammer kunden bedre end konkurrenternes.

Hvorfor skal kunden vælge den ene virksomhed fremfor den anden, når de tilbyder samme produkt eller service? Hvem er kunden, og hvordan kan viden om kunden bruges til at skabe en endnu bedre kundeoplevelse og måske endda spare tid og ressourcer? Vel at mærke samtidig med at kunden får den oplevelse og service, han forventer – eller måske endda mere end forventet?

Få indsigt i, hvordan viden om kunderne bliver en løftestang for at udvikle din serviceforretning! 

Derfor skal du deltage

workshop 2 bliver du klogere på serviceforretningen set fra kundernes synsvinkel, og du får praksisnære værktøjer med hjem, som du kan omsætte direkte i din eller dine kunders serviceforretning. Vi kommer bl.a. ind på personas, kunderejsen, Service Blueprint og Business Model Canvas.

Mød også to case-virksomheder, der kommer med konkrete eksempler fra deres hverdag.

Målgruppe for workshop 2 er:

  • Rådgivere der arbejder med strategiudvikling og -implementering, eller som vil blive klogere på deres kunders kunder.
  • Virksomheder som ønsker indsigt i, hvordan viden om kunderne kan være katalysator for at udvikle serviceforretningen.

Forberedelse 

Workshoppens temaer er beskrevet i Service Platforms publikation Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser af Jørgen Rasmussen og Gunnar Kramp. Du kan med fordel downloade publikationen før arrangementet eller rekvirere et trykt eksemplar ved at skrive til servicetransformation@serviceplatform.dk – den er GRATIS.

Program

09:00 – 09:30   Registrering og morgenmad
09:30 – 09:40   Velkommen og rammesætning af dagen
09:40 – 10:10   Case 1
10:10 – 10:20    Pause
10:20 – 10:50   Case 2
10:50 – 11:20   Kend din kunde – introduktion til hvordan arbejdet med personaer kan hjælpe dig på vej
v/Jørgen Rasmussen og Gunnar Kramp, Alexandra Instituttet A/S
11:20 – 11:50   Spil dig til viden om din kunde
v/Cecilie Kobbelgaad, UCN Act2Learn
11:50 – 12:30   Frokost
12:30 – 15:00   Hands-on workshop
Hvordan bruger du viden om dine kunder som løftestang for forretningsudvikling og servicetransformation?
Vi går i dybden med værktøjer som kunderejse, Service Blueprint, Business Model Canvas m.m. og giver dig konkrete værktøjer med hjem.
 

Oplægsholdere og facilitatorer

Jørgen Rasmussen
Strategic Designer – Alexandra Instituttet A/S
Gennem sit omfattende og engagerede samarbejde med erhvervslivet arbejder Jørgen med at fremme anvendelsen af innovativ og tværfaglig design tænkning i virksomheder. Med baggrund i 13 års praksis i egen designvirksomhed, og senere som designforsker på Arkitektskolen Aarhus, har Jørgen udviklet designtænkningsbegrebet til at omfatte og håndtere strategiske, organisatoriske og forretningsmæssige problemstillinger på et højt plan.
 
        

Gunnar Kramp
Senior Concept Developer – Alexandra Instituttet A/S
Gunnar har sit primære fokus inden for fysisk og digitalt design, og hans arbejdsområder spænder lige fra projektledelse til design af prototyper/interaktionsdesign, innovationsprocesser og design thinking til modellering af nye forretningsmodeller og servicedesign.

 
     
Cecilie Kobbelgaard
Designkonsulent – UCN Act2Learn
Cecilie er designkonsulent med speciale i service og står bag spillet Add Value. Hun har igennem en årrække arbejdet som oplægsholder, facilitator og innovationskonsulent. Cecilie ønsker at inspirere til nye perspektiver at anskue service på og at få virksomheder til at prioritere i deres arbejde med service. I mange tilfælde er det nemlig valget af serviceydelser og indsatser, der skærper oplevelsen, og får den til at stå klar i vores hukommelse som købere.
 

Læs også

Sæt gang i dialogen om, hvordan I udvikler jeres serviceforretning

Ny bog skal hjælpe SMV’er med servicetransformationen

Duka PC høster takke-grydelapper for store knapper og super service

  • Sted
    Alexandra Instituttet A/S, Åbogade 34, 8200 Aarhus N, lokale: ADA-333
  • Tidspunkt
    Onsdag, 9. januar 2019 - 9:00 til 15:00
  • Pris
    Gratis
  • Type
    Workshop
  • Kontaktperson
    Rikke Wetterstrøm
    - rikke.wetterstroem@alexandra.dk
  • Relevant for
    Rådgivere og virksomheder der ønsker viden om serviceforretningen set fra kundernes synsvinkel
  • Brancheområde
    Videnservice (konsulenter og virksomhedsrådgivere)
  • Arrangører
    Service Platform
Scroll to Top