Servicetransformation 3: Service og servicering

Servicetransformation 3: Service og servicering

Denne workshop er den tredje ud af en række på 3 workshops, som tager fat på mulighederne for servicetransformation i virksomhederne  – og hvordan hhv. teknologien, kunderne og kulturen er af betydning for den samlede værdiskabelse.

De tre workshops har nedenstående temaer, og du kan deltage i én eller flere workshops alt efter interesse. Vi anbefaler dog, at du har været med på mindst én workshop for at kunne deltage i workshop 3.


Workshop 3: Service og servicering

Temaet for workshop 3 (masterclass) er service som fremtidens konkurrenceparameter –  hvordan udvikler man en organisation, som også har fokus på service?

Det er et eksklusivt aftenarrangement, hvor omdrejningspunktet er videndeling og dialog om virksomheders servicetransformation med fokus på både muligheder, udfordringer, læring og succeshistorier.

Derfor skal du deltage

På en enkelt aften kan du både opleve god service og blive klogere på, hvordan man udvikler god service. Aftenens omdrejningspunkt vil være servicetransformation, og du vil blive præsenteret for to meget forskellige og inspirerende cases om, hvordan servicetransformationsprocesser kan forløbe, og hvilken betydning det kan få for virksomheden.

Efterfølgende vil der være en præsentation af erfaringerne fra Service Platforms arbejde, herunder metoder, værktøjer og processer, der kan flytte virksomheder gennem en servicetransformation. 

Beta vil efterfølgende stå for den gode service med god mad og vin og skabe den perfekte oplevelse omkring videndeling og dialog om virksomheders servicetransformation.

Målgruppe for masterclassen er:

  • Rådgivere og virksomheder som arbejder med servicerelaterede transformationsprocesser, og som gerne vil dele ud af erfaringer og/eller lære af andres erfaringer.

Forberedelse 

Masterclassens temaer er beskrevet i Service Platforms publikation Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser af Jørgen Rasmussen og Gunnar Kramp. Du kan med fordel downloade publikationen før arrangementet eller rekvirere et trykt eksemplar ved at skrive til servicetransformation@serviceplatform.dk – den er GRATIS.

Program

16:00 – 16:30 Registrering og bobler
16:30 – 16:40 Velkommen og rammesætning af aftenens program
16:40 – 17:10 Case 1:  Skiold Group
v/ Gregers Johansen, Director Service & Aftermarket, som vil fortælle om sin nuværende og tidligere erfaringer med at udvikle virksomheder fra produktionsvirksomheder til servicevirksomheder – og hvordan bedre service er lig med bedre bundlinje. 
17:10 – 17:20 Pause
17:20 – 17:50 Case 2: Duka
 v/ Kim Krohn Gervin, administrerende direktør, som vil fortælle om Dukas servicekoncepter, og hvordan de tjener penge på service. 
17:50 – 18:20 Transformationsprocessen – fra brændende platform til service 
v/ Jørgen Rasmussen, Alexandra Instituttet, som ved hjælp af cases, metoder og værktøjer fra Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser vil guide os igennem opmærksomhedspunkter, use cases m.m.
18:20 – 18:30 Beta
Præsentation af virksomheden, konceptet og maden.
18:30 – 20:00 Mad og drikke inkl. videndeling og networking

Oplægsholdere og facilitatorer

Jørgen Rasmussen
Strategic Designer – Alexandra Instituttet A/S
Gennem sit omfattende og engagerede samarbejde med erhvervslivet arbejder Jørgen med at fremme anvendelsen af innovativ og tværfaglig design tænkning i virksomheder. Med baggrund i 13 års praksis i egen designvirksomhed, og senere som designforsker på Arkitektskolen Aarhus, har Jørgen udviklet designtænkningsbegrebet til at omfatte og håndtere strategiske, organisatoriske og forretningsmæssige problemstillinger på et højt plan.
 
        

Gunnar Kramp
Senior Concept Developer – Alexandra Instituttet A/S
Gunnar har sit primære fokus inden for fysisk og digitalt design, og hans arbejdsområder spænder lige fra projektledelse til design af prototyper/interaktionsdesign, innovationsprocesser og design thinking til modellering af nye forretningsmodeller og servicedesign.

 
  • Sted
    Alexandra Instituttet A/S, Åbogade 34, 8200 Aarhus N, lokale: ADA-333
  • Tidspunkt
    Torsdag, 21. februar 2019 - 16:00 til 20:00
  • Pris
    Gratis
  • Type
    Master Class
  • Kontaktperson
    Rikke Wetterstrøm
    - rikke.wetterstroem@alexandra.dk
  • Relevant for
  • Brancheområde
    Videnservice (konsulenter og virksomhedsrådgivere)
  • Arrangører
    Service Platform
Scroll to Top