
Service Platform har etableret CityChef 2020 for at få greb om de radikale forandringer, der kan udvikle detailhandlen i din by.
Digitaliseringen udfordrer alle, men detailhandlens små og mellemstore byer kigger mod deres cityforening for svar på, hvordan der kan skabes en levende midtby. Dog er disse foreninger båret af små budgetter, ildsjæle og frivillige kræfter. Derfor inviterer Service Platform citychefer, direktører for handelstandsforeninger og andre i ledende roller inden for detailhandelsforeninger til et udviklingsforløb – under navnet CityChef 2020.
Formålet er at kompetenceudvikle, opruste og facilitere erfarings- og videndeling mellem deltagerne for i sidste ende at klæde dem på til at vækste den lokale detailhandel i det digitale paradigme. Gennem inspiration udefra, erfaringsudveksling og best practice klæder vi deltagerne på til at løfte det strategiske arbejde med at udvikle oplevelser og en levende midtby.
2018
2016
"Titlen som citychef er svær at definere. Af samme årsag var det rigtig gavnligt at sparre med ligesindede, der allerede kendte til de udfordringer, der kan være. Jeg havde brug for strategisk sparring på detailhandel, cityforening og udvikling af denne samt pondus, og det fik jeg ved at deltage i dette projekt. Samtidig er det rart at vide, at andre har lignende udfordringer i deres by. Det giver synergier og stof til eftertanke," siger Mette Bræmer-Jensen, Randers City.
"Jeg har fået en masse fyldt i min erfaringsrygsæk. Nye tiltag, ny viden og nye ideer, jeg kan tage med til min bestyrelse. Det har givet mig en helt anden tilgang til at arbejde systematisk, bruge data og generelt træffe beslutninger på et intelligensbaseret grundlag. CityChef 2020 har hjulpet mig til at træffe beslutninger på baggrund af viden og data frem for det, jeg tror er rigtigt. Nu ved jeg, det er rigtigt," siger Micael Duncan, Business Slagelse.
CityChef2020-netværket har givet inspiration og viden til at udvikle detailhandlen
Bliver data, byfornyelse og nye forretningsmodeller dansk detailhandels redning?
Gør detailhandlen til vækstfaktor for din by
En hel by er gået online i kampen om kundernes gunst – en rejsereportage fra Wuppertal
Dansk detailhandel er klar til at tage kampen op
City Nykøbing | André Andersen |
Nykøbing Falster | Jan Kock |
City Kolding | Mette Schumacher |
Herning City | Allan Kristensen |
Vores Ikast | Jan Birk Knudsen |
Business Slagelse | Micael Duncan |
City Vejle | Marianne Jeppesen |
Køge Handel | Mette Bjerre |
Citymanager i Vejen | Flemming Simested |
Viborg | Helle Sørensen |
Randers City | Mette Bræmer-Jensen |
Espergærde Centret | Vibeke Nørly |
Jammerbugten Kommune - Citykonsulent | Anni Fosgrau |
Vordingborg Handelsforening | Thomas Jakobsen |
Bymægler i Ringe | Tine Lorentzen |
Middelfart - Citykonsulent | Julie Kjeldbjerg |
Citychef Svendborg | Anja Haas |
Citykoordinator Lyngby | Line Barklund |
Business Aalborg | Peter Bertelsen |
Shopicity Grenaa | Carsten Thygensen |
Turismekonsulent SvendborgEvent | Mette Dennig |
Hillerød Citykoordinator | Mette Faurholdt |
City Horsens | Cathrine Florian Bang |
Ølgod Handel og Erhverv | Kirstine Faber Lauritsen |
Skive Handel | Henrik Lindbjerg |
Vil du høre mere om CityChef 2020, så kontakt Heidi Svane, platformleder af Service i Digital Detail.
I platformen Service i Digital Detail arbejder vi for at udbrede viden om innovation og servicetendenser i detail, digitale kunderelationer, integration af viden- og salgsplatforme samt internationalisering af online handel.