
Projekt Digital Detail har udgivet fire rapporter med viden og inspiration fra ind- og udland:
Hvordan ser fremtidens detailbranche ud?
Silicon Valley i USA er blevet et samlingssted for innovative virksomheder, hvorfor Service Platform og Lifestyle & Design Cluster i efterårets besøgte stedet, der har udklækket mange kendte virksomheder, der alle gør det fremragende ud fra et innovationsperspektiv.
Hvordan opleves din butik?
Ideen om at udvikle et værktøj til måling af oplevelser i butikker opstod i forbindelse med et research projekt på Hasselt Universitet. Baseret på indsamlet viden om hvordan litteraturen definerer oplevelser, ønskede Retail Design Lab at udvikle et værktøj til at objektivisere evaluering af butiksoplevelsen.
Hvad kommer der til at ske i detailhandlen?
Kommer alle de fysiske butikker til at lukke, fordi forbrugeren hellere vil sidde hjemme i sofaen? Eller skal vi forbrugere tvinges ned i de fysiske butikker, for at de overlever? Eller er det bare udviklingen, fordi forbrugerne flytter til en større by? Denne undersøgelse skal gerne være med til at åbne øjnene op for alle i detailhandlen.
Styrket Erhverv i Gadeplan er et projekt, der sætter fokus på vækst for erhvervet i gadeplan gennem digitalisering. Projektet foregår i samarbejde mellem de fire sydfynske kommuner Ærø, Langeland, Faaborg-Midtfyn og Svendborg. Fra oktober 2018 til januar 2019 har Alexandra Instituttet lavet følgeforskning på projektet. Formålet med følgeforskningen er at få viden om, hvordan de erhvervsdrivende interage- rer med de forskellige aktiviteter, herunder om de oplever en sammenhæng mellem den individuelle handleplan, undervisningen og netværksaktiviteter.