Bevolas unikke forretningsmodel har fokus på relationer og værdikæde

Bevolas unikke forretningsmodel har fokus på relationer og værdikæde

Det vigtigt at være bevidst om sine kernekompetencer. Men det er også vigtigt, at man ikke lader sig begrænse af dem. Bevola’s kompetencer er centreret omkring handel, produktion og levering af komponenter til opbygning af lastbiler. Men virksomheden har skabt en unik forretningsmodel, hvor der er større fokus på relationen til kunden end på Bevolas egne produkter. Ved at stille skarpt på kundernes styrker og svagheder, ønsker og behov, tilbyder Bevola hele løsninger, hvor værdikæden forkortes for kunden. Resultatet er plus på bundlinjen, hos kunderne såvel som hos Bevola.  

Kast dig ud i det!

Man bør hele tiden kigge efter muligheder for at optimere og effektivisere sin virksomhed. Bedre samarbejde med kunderne er alfa og omega for at skabe en bedre økonomi og konkurrenceevne. Mange firmaer kunne med fordel gøre som os, men jeg tror, at der er mange, som ikke tør. Det er bare med at kaste sig ud i det – afslutter Tommy Horn.

Med opgaver inden for alt fra opbygning af lastbiler og marketing, til hejseværker på kirkegårde er Bevola en virksomhed der favner bredt. Med fleksibel produktion i Danmark og østen, kan Bevola tilbyde konkurrencedygtige specialløsninger til den enkelte kunde.  

Ifølge administrerende direktør, Tommy Horn, er dette én blandt mange af Bevolas styrker:  

Med vores specialløsninger til kunderne har vi mange projekter, hvor vi kun producerer ét eneste af slagsen og så aldrig mere igen. Det er et spørgsmål om at møde kundernes specifikke behov.  

Bevolas fokus på kundernes individuelle behov og de tætte relationer giver konkurrencefordele, som har givet virksomheden mod til at udvikle nye services til kunderne. Bevola har således udvide med tiltag, der rækker et pænt stykke ud over deres oprindelige kernekompetencer. Forretningsmodellen bygger på samarbejde og løsninger i fællesskab med kunderne. Umiddelbart kunne dette lyde som dyre tilkøbsydelser, men Bevola ser det som en investering i kunderne og gør det gratis. Visionen er, at når tingene gøres optimalt, gavner det alle. 

Vi sætter os ned med kunden og hjælper dem med at udvikle deres forretning, lægge strategier og lave handlingsplaner. Det giver nogle fantastisk stærke relationer.  Vi afholder færre møder og skaber bedre resultater, med et mindre tidsforbrug. Når projektet er færdigt, er kunden ikke i tvivl om, hvem de skal handle hos, for alt er effektiviseret og tilpasset deres produkter, og vi har en stor indsigt i deres forretningstilgang.

Integration af værdikæden  

Bevolas unikke position i markedet skyldes især at de er den eneste leverandør i branchen som leverer hele servicen, fra produktudvikling til produktion og marketing. De hele løsninger gør, at kunderne kun behøver at handle ét sted, hvilket ifølge direktøren Tommy Horn er af stor værd for alle:  

 Vores kommunikationsplatform, Podio, gør det muligt at bygge en intern værdikæde op og effektivisere alle processer. Den forbinder os med vores leverandører i den ene ende og kunderne i den anden, og alle relevante parter kan løbende kommentere og følge udviklingen i et projekt.  Vi sparer dagligt  tid på at indhente forskellige tilbud på forskellige komponenter og løsninger, og rigtig meget tid, når det bliver kompliceret - for eksempel vedi forhold til reklamationer. 

 

Læs hele artiklen om Bevola her.

Scroll to Top