Matchmaking i New York

Matchmaking i New York

I november 2016 inviterede Service Platform, Lifestyle & Design Cluster, Dansk Mode & Textil og FDIH til Masterclass i New York. Målet var at matche danske livsstilsbrands med relevante amerikanske samarbejdspartnere samt at besøge førende tænkere og lære af best practice. 13 danske virksomheder var i New York, for at hente inspiration, viden og netværk.

Det gav vellykket matchmaking på tværs af Atlanten, blandt andet med et besøg hos virksomheden Lemonsqueeze, der er stiftet af danskeren Mik Strøyberg. Der var endvidere opsat møder med agenter, distributører og bloggere.

Allerede få uger efter at virksomhederne kom hjem fra en fire-dages Masterclass i New York, er det blevet til flere flyture mellem USA og Danmark, og der er masser af business i luften.

 

”Som innovationsnetværk kan vi skabe netværk, der hjælper virksomheder med hurtigt at nå deres mål; som her at komme godt ind på det amerikanske marked”,  forklarer projektleder Heidi Svane, der på vegne af Service Platform og Lifestyle & Design Cluster, i samarbejde med andre institutioner havde arrangeret en række aktiviteter, som gav de danske deltagere værdifulde kontakter.

Læs hele casen her

 

Læs også: Rice fik ny viden og netværk i New York - en case fra samme Masterclass.

 

De deltagende virksomheder var InWear, ARKK Copenhagen®, Kähler Design, Skagerak, Carriwell ApS, Pilgrim, RICE, Yab Yum Clothing Co ApS/GABBA, LauRie, Gudrun & Gudrun, RVLT / Revolution, Stinne Gorell og EncodedMatchmaking-turen var finansieret af Styrelsen for Forskning og Innovation under Innovation Express-ordningen. Casen er udarbejdet af Lifestyle and Design Cluster, som faciliterede turen sammen med Service Platform.

Scroll to Top